Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România (ROMEPS) informează că în perioada februarie – iunie 2015 a primit 42 de sesizări privind neconformități ale polistirenului expandat. Acestea au fost înregistrate în cadrul programului „Quality Control”, atât prin acțiunile de monitorizare a pieței, cât și din partea consumatorilor.
Din totalul de 42 de sesizări înregistrate de ROMEPS în perioada menționată, 13 fac referire la caracteristicile tehnice pe care produsele ar fi trebuit să le îndeplinească pentru a putea fi utilizate conform recomandării, 6 sunt referitoare la folosirea unei denumiri înşelătoare pentru un produs nerecomandat pentru faţade, iar 21 vizează modul de etichetare sau marcare a produsului.
“Una dintre priorităţile noastre este ca toţi beneficiarii lucrărilor de termoizolații să aibă informaţiile necesare pentru a testa calitatea materialelor. Credem că rolul asociației noastre este și de îndrumare, atât a producătorilor care-și doresc să respecte standardele în vigoare, cât și a beneficiarilor. Acesta este motivul pentru care suntem într-un dialog permanent cu instituțiile competente în domeniul construcțiilor și totodată cu organizații care protejează dreptul consumatorului și al proprietarilor imobilelor intrate în programe de reabilitare termică”, a declarat Delia Filip, director executiv ROMEPS.
Sesizările înregistrate de ROMEPS au fost transmise prin rapoarte lunare Inspectoratului de Stat în Construcții. În acest fel se urmărește respectarea și promovarea standardelor de calitate în construcții. Fiecare raport include detalii privind producătorul sesizat, agentul economic care a comercializat produsul reclamat, informaţii privind neconformităţile identificate, precum şi documente probatorii.
Raportul programului “Quality Control” pentru luna iunie poate fi consultat și pe site-ul romeps.ro
Totodată, ROMEPS a pus la dispoziția tuturor o secțiune specială pe platforma web, ce încurajează sesizarea oricăror neconformităţi identificate la polistirenul expandat existent în piaţă, prin completarea unui formular disponibil pe site-ul asociaţiei, la acest link: romeps.ro/feedback.
„Polistirenul expandat de calitate este cea mai bună soluție pentru termoizolare. Tocmai din acest motiv încurajăm cumpărătorii să acorde o atenţie deosebită calităţii acestor produse. Recomandăm utilizarea polistirenului EPS 80 pentru fațade, astfel încât lucrările de termoizolare şi randamentul termic al izolaţiei să fie de calitate. Ne dorim o eficientizare a consumului de energie și o scădere semnificativă a facturilor, de aceea promovăm și monitorizăm felul în care se respectă standardele de calitate pentru polistirenul expandat”, a explicat Delia Filip, director executiv ROMEPS.
ROMEPS îşi reafirmă sprijinul pentru implementarea de proiecte ambiţioase destinate să dezvolte piaţa materialelor de construcţii şi este permanent preocupată de protejarea consumatorului prin respectarea şi ridicarea standardelor în construcţii.
Despre ROMEPS:
Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România (ROMEPS) a fost înfiinţată în anul 2004, din 2011 activând sub această denumire. Asociaţia îşi propune să promoveze pe piaţa din România un standard de calitate pentru producătorii de polistiren şi să vegheze la respectarea reglementărilor. ROMEPS are, în prezent, 13 membri, dintre care 4 membri fondatori (Arcon, Austrotherm, Hirsh Porozell, Swisspor), 7 membri asociaţi (Congips, Firos, Masterplast, Mindo, Onebrand, Euroconf Impex, Mecatronics) şi 2 membri de onoare (Plastics Europe şi Isopor).